Warning: DOMDocument::loadHTML(): Unexpected end tag : p in Entity, line: 14 in /home/sitetokhmhendone/public_html/wp-content/themes/aradrolling/functions.php on line 985
بزرگ ترین صادر کننده تخم هندوانه کلاله - آیسان

بزرگ ترین صادر کننده تخم هندوانه کلاله

تخم هندوانه کلاله انواع مختلفی دارد و در سراسر ایران و حتی کشورهای خارجی خریدار های زیادی دارد. کلاله از جمله شهر هایی که تخم هندوانه خوبی دارد. تخمه هندوانه خوش طعم است و آجیلی نسبتا ارزان به شمار می رود، این نوع آجیل در مقیاس های زیادی در شهر کلاله تولید می شود. 

بزرگ ترین صادر کننده تخم هندوانه کلاله

دلیل محبوبیت تخم هندوانه کلاله چیست؟

دلیل محبوبیت تخم هندوانه کلاله چیست؟تخم هندوانه کلاله درجه یک به کشور های خارجی صادر می شود. تخم هندوانه کلاله بسیار بزرگ و پر مغز است و پوست آن نازک است و به همین دلیل شکستن و مصرف آن بسیار آسان است، این تخمه ها کیفیت خوبی دارند و به همین دلیل مورد استقبال مشتریان زیادی قرار گرفته اند. 

تخمه هندوانه کلاله از جمله آجیل های پر مصرف به شمار می رود و باید به صورت بو داده و طعم دار شده یا با سایر آجیل ها مخلوط شده و استفاده شود و یا به صورت جدا. 

تخمه هندوانه کلاله علاوه بر طعم خوب فواید بسیار زیادی برای بدن دارد، در اینجا به چند نمونه از فواید آن اشاره می کنیم: 

تخمه هندوانه غنی از پتاسیم، روی، مس، سلنیوم و … است. تمامی این مواد معدنی و مغذی در سلامت و زیبایی پوست و مو تاثیر به سزایی دارند.

تخمه هندوانه کالری کم و مواد مغذی زیادی دارد و ماده ای است که ورزشکاران و افرادی که رژیم دارند می توانند از تخم هندوانه کلاله استفاده کنند و بدون اینکه کالری زیادی جذب کنند، مواد مغذی زیادی به بدنشان می رسد. 

در کنار تمام این ویژگی ها مهم ترین فاکتوری که تخم هندوانه دارد دارا بودن ویتامین B است. کمبود ویتامین B و زیر مجموعه های این ویتامین باعث خستگی، کسل بودن، ریزش مو و …. می شود. استفاده از این ویتامین برای زنان باردار و شیرده و دختران توصیه می شود زیرا زنان و دختران بیشتر در معرض کم خونی قرار دارند و ویتامین B در پیشگیری از کمبود خون و حتی درمان آن موثر و مفید است.  

صادرات تخم هندوانه کلاله آیا درآمد زا می باشد؟

صادرات تخم هندوانه کلاله آیا درآمد زا می باشد؟تخمه هندوانه کلاله علاوه بر شهرت و محبوبیتی که در ایران دارد در کشور های دیگر نیز به فروش می رسد. صادرات تخم هندوانه کلاله به کشورهای مختلفی انجام می شود. کشورهای حوزه خلیج فارس مانند کشور روسیه، عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان و … خریدار تخمه هندوانه کلاله هستند.

کشورهای مسلمان مانند افغانستان از این محصول در اعیاد خود نیز استفاده می کنند. 

تخم هندوانه کلاله کالایی صادراتی برای ایران به شمار می رود و ایران هر ساله از صادرات این محصول ارز زیادی به دست می آورد. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما